Hyvät Uutiset

LUOMINEN

”Alussa loi Jumala taivaan ja maan.”
1. Mooseksen kirja 1:1

Tästä kaikki alkaa. Raamatun mukaan Jumala on luonut sinut ja minut, universumin ja kaiken muun. Koska Jumala on Luojamme, on Hänellä oikeus kertoa meille, kuinka meidän tulee elää. Hän loi meidät rakastamaan, palvelemaan ja nauttimaan Hänen yhteydestään ikuisesti. Jumala on pyhä ja oikeamielinen, mikä tarkoittaa, että Hän on täysin puhdas ja vihaa kaikkea pahuutta.

LANKEEMUS

”Jos sanomme, ettei meillä ole syntiä, niin me eksytämme itsemme, ja totuus ei ole meissä.”
1. Johanneksen kirje 1:8

Me emme kuitenkaan ole etsineet Jumalaa emmekä rakastaneet Häntä, vaan olemme kaikki kapinoineet Häntä vastaan ja tehneet vääryyttä. Siksi meitä uhkaa ikuinen rangaistus, jonka me kaikki ansaitsemme, koska olemme tehneet syntiä Luojaamme vastaan. Jonakin päivänä me kaikki kuolemme ja joudumme vastaamaan Jumalalle jokaisesta pahasta ajatuksestamme, sanastamme ja teostamme.

LUNASTUS

”Eikä ole pelastusta yhdessäkään toisessa, …”
Apostolien teot 4:12

Tässä on evankeliumin hyvät uutiset: vaikka olemme syntisiä ja ansaitsemme helvetin, Jumala on suuressa rakkaudessaan ja armossaan antanut meille pelastajan, jonka kautta voimme saada anteeksiannon. Jumala lähetti Poikansa, Jeesuksen Kristuksen. Hän eli täydellisen elämän, kuoli ristillä ja kärsi rangaistuksen kaikkien niiden puolesta, jotka kääntyvät ja uskovat Häneen. Kolmantena päivänä Hän nousi haudastaan ja voitti kuoleman.

”… tehkää parannus ja uskokaa evankeliumi.”
Markuksen evankeliumi 1:15

Kuinka tämä liittyy meihin? Jumala käskee meitä kääntymään synnistämme ja luottamaan ainoastaan Kristukseen pelastukseksi ja syntien anteeksisaamiseksi. Jos käännymme Jumalan puoleen ja uskomme Herraan Jeesukseen ja siihen mitä Hän on tehnyt, me pelastumme ja olemme syntyneet uudesti; meillä on uusi ja ikuinen elämä Jumalamme ja Luojamme yhteydessä. Tämä on elämän todellinen tarkoitus!

LUPAUS UUDESTA

”Jos siis teidät on herätetty yhdessä Kristuksen kanssa, niin etsikää sitä, mikä on ylhäällä, …”
Paavalin kirje Kolossalaisille 3:1

Jumala on luvannut että lopulta koko maa on oleva täynnä Hänen kirkkautensa tuntemista. Toisin sanoen, luomakunta ja ennen kaikkea siinä elävät ihmiset tulevat heijastamaan täydellisesti Hänen hyvyyttään, totuuttaan, kauneuttaan ja oikeudenmukaisuuttaan. Jokainen Kristuksen seuraaja elää jo nyt tässä lupauksessa yhä kasvavassa määrin kaikilla elämän eri osa-alueilla.

On erittäin tärkeää, että Kristukseen uskova ihminen tulee mukaan paikalliseen seurakuntaan, jossa hän voi kasvaa toisten uskovien tukemana kohti iloista ja uskollista Jeesuksen seuraamista. Joten, oli se sitten Espoon Kotikirkko tai joku muu samaa Evankeliumia julistava seurakunta, tule mukaan kristittyjen yhteyteen!