Toimintamme

JUMALANPALVELUS

Pidämme säännöllisesti jumalanpalveluksia sunnuntaisin Leppävaarassa klo 10.30. Kokouksemme sisältää yhteistä lauluja, järjestelmällistä saarnaamista Raamatun kirjoista, ehtoollisen, mahdollisuuden esirukoukseen ja yhteisen kahvihetken. Pienille lapsille (n. 3–7 v.) järjestetään saarnan aikana oma pyhäkoulu. Kysy lisää jumalanpalveluksista Tommi Matikalta.

SEURAKUNNAN KESÄLEIRI

Kesän kohokohta on jo perinteeksi muodostunut nelipäiväinen seurakuntaleiri, joka on avoin kaikille. Usein leirille onkin tullut seurakunnan ulkopuolisia kuuntelemaan opetuksia sekä nauttimaan kesästä ja toisista ihmisistä. Täältä kalenterista voit tutustua leirin aikatauluun ja sisältöön. Voit myös kysyä lisää kesäleiristä Tommi Matikalta.

RAAMATTUPIIRI

Raamattupiirissä on tällä hetkellä kaksi eri teemaa: 1) Matteuksen evankeliumi ja 2) Klassiset kristiuskon opit, jossa on apuna Baptistiuskontunnustus 1689. Piiri pidetään keskiviikkoisin klo 17.30 etänä Workplacen välityksellä. Pääset mukaan kysymällä lisää Tuomas Toppilalta.

LUKUPIIRI

”Kristilliset klassikot” lukupiirissä perehdymme yhdessä keskustellen klassikkoteoksiin suomen kielellä. Klassikot ovat kristittyjen elämässä vankan sijan saaneita kirjallisia teoksia, jotka ovat säilyttäneet asemansa vuodesta toiseen. Kysy lisää lukupiiristä Tommi Matikalta.

MAANANTAIN RUKOUSPIIRI

Rukouspiirissä rukoilemme joka maanantai raamatullisten aiheiden puolesta sekä tuomme omia ajankohtaisia rukousaiheita Herran eteen. Maanantain rukouspiiri kokoontuu etänä Workplacen välityksellä klo 18.
Pia Mäkelä kerää ajakohtaisia rukouspyyntöjä. Ota yhteyttä lomakkeella tai sähköpostilla: kotikirkkoespoo[at]gmail.com

TORSTAIN KOTIPIIRIT

Kotipiireissä kokoonnumme sanan ääreen, rukoilemme raamatullisten aiheiden puolesta ja tuomme omia ajankohtaisia rukousaiheita Herran eteen sekä jaamme elämää ja syömme yhdessä. Meillä on tällä hetkellä kaksi kotipiiriä, Espoossa (Kotipiiri 1: Viherlaakso) ja Itä-Helsingissä (Kotipiiri 2: Herttoniemi) joihin kaikki ovat tervetulleita. Lisäksi toimii erillinen maanantain etärukousryhmä, joissa kokoonnutaan pienellä vakiporukalla.
Ota yhteyttä sivuiltamme löytyvällä lomakkeella tai kotikirkkoespoo[at]gmail.com niin lähetämme lisätietoja. Voit myös kysyä lisää Tommi Matikalta.

PERJANTAIN PELI-ILLAT

Tervetuloa nuoret ja kaikki halukkaat viettämään yhteisiä perjantai-iltoja Sointuun klo 18! Tavataan pelien ja yhdessäolon merkeissä joka toinen perjantai. Mukana mm. lasten koon biljardipöytä, lautapelejä, pingis… ja perjatai-illan herkkuja!

ÄITI-LAPSITOIMINTA

Tämä pienryhmä on tällä hetkellä tauolla mutta kokoontunee taas jatkossa kun elämäntilanteet ja aikataulut muuttuvat. Tervetuloa lasten kanssa erityisesti sunnuntain jumalanpalvelukseen, torstain kotipiireihin sekä perjaintain peli-iltoihin! Ota yhteyttä lomakkeella tai sähköpostilla: kotikirkkoespoo[at]gmail.com

NAISTEN- JA MIESTENTOIMINTA

Naiset järjestävät joka kuun toinen lauantai naistenpäiviä. Naistentyöstä ohjelmineen vastaa Reetta Toppila. Ota yhteyttä lomakkeella tai sähköpostilla: kotikirkkoespoo[at]gmail.com

Miehet kokoontuvat säännöllisesti niin ikään joka kuun toinen lauantai. Miestentyön koordinaattorina toimii Tommi Matikka.

Naistenryhmässä luetaan tällä hetkellä Andrew Murrayn kirjaa Nöyryys ja miestenryhmässä R. C. Sproulin kirjaa Pyhittyminen. Kirjan saat ilmaiseksi Kotikirkosta. Keskustelut käydään kirjan pohjalta suomeksi. Osallistua voi vaikkei lukisikaan kirjaa. Lisäksi päiviin sisältyy usein aktiviteetteja ja leppoisaa yhdessäoloa.

OPETUSLAPSEUSRYHMÄT

Opetuslapseus ryhmissä kasvetaan yhdessä käyden läpi kristinuskon perusteita, kasvetaan syvällisemmässä teologisessa ymmärryksessä tai esim. valmistaudutaan yhdessä avioliittoon. Peruskurssillekin voi hyvin osallistua ihan jo tutustumismielessä vaikka olisitkin ollut kristitty jo pidempään. Yksi tavoite on myös kasvaa toisten kristittyjen opetuslapseuttamisessa. Ota yhteyttä lomakkeella tai sähköpostilla: kotikirkkoespoo[at]gmail.com

JALOHAUKAT-POIKALEIRI

Leiri on tarkoitettu 10–15-vuotiaille pojille. Leirin tarkoituksena on auttaa nuoria tulemaan opetuslapsiksi ja kehittymään Kristuksen seuraajina. Leirin päämääränä on rohkaista meitä elämään jatkuvasti Kristukselle kaikilla elämän alueilla ja auttaa leiriläisiä kehittymään ystävyyssuhteissa, palvelevana johtajana, taistelijana ja mentorina. Pääset ilmoittautumaan ja saat lisätietoja tapahtuman Jalohaukat-poikaleirin nettisivuilta. Voit kysyä lisää poikaleiristä myös Hannu Sehmiltä.

AGRICOLA TEOLOGINEN SEMINAARI

Oletko kiinnostunut korkeatasoisesta teologisesta koulutuksesta? Agricola Teologinen Seminaari toimii yhteistyössä United Community Church:n kanssa. Seminaari tarjoaa korkeatasoisia teologian tutkintoja sekä lyhyempiä kursseja ja varustaa näin tulevia seurakunnan istuttajia, paimenia ja aktiiviseurakuntalaisia. Voit kysyä lisää myös Tommi Matikalta.