Koeajo Hongqi E-HS9

Loputon kromattu kilpi, jota kruunaa rubiiniraita, tuskin huojuva kelluu upouuden Marc Chagallin penkereen asfaltilla. Rakennustyömaan melu tuskin tunkeutuu paksun äänieristyskerroksen läpi – kalliilla Zilartin asuinalueella työt ovat täydessä vauhdissa. Historiallinen paradoksi: samanlaisia ​​autoja voisi syntyä juuri tälle paikalle, mutta jos niin tapahtuisi, ei näitä taloja tai tätä pengerrettä olisi.

Mistä näitä ajatuksia saa? Kaikki on hyvin yksinkertaista: kiinalainen yritys Hongqi aloitti matkansa kokoamalla lisensoituja ZIS-kuorma-autoja ja valmisti sitten pitkään valtion limusiineja maan ylimmille virkamiehille. Nyt Khuntsy-autot ovat saatavilla paitsi byrokraattiselle eliitille, myös kaikille, joilla on oikea määrä taskussaan. Jopa Venäjällä - toistaiseksi harmaiden jälleenmyyjien ponnistelujen kautta ja pian virallisesti. No, jättimäinen kaupunkitehdas ZIL on ikuisesti pyyhitty pois maan pinnalta. Kysymys, mikä meni pieleen, pidetään sitä retorisena - siitä on turha puhua. Otetaan paremmin selvää, mikä se on - sähköinen ZIL-crossover vaihtoehtoisesta todellisuudesta.

Tämän monimutkaisen E-HS9-indeksin sisältävän Hongqin vaikutus ohikulkijoihin on pysyvä. Ei haittaa, että kaikki tietävät tiellä – yritä olla missaamatta 5,2 metrin demonstratiivista luokkaylivoimaa. Mutta melkein ensimmäistä kertaa elämässäni nätti tyttö vilkutti minulle tien varresta - ja sivuilla olevat jälleenmyyjätarrat eivät häirinneet häntä ollenkaan. Näyttää siltä, ​​​​että hän luuli potentiaalisen ostajan, jolla on paljon rahaa.

Voi rouva, teit virheen kahdesti - sekä henkilössä että auton hinnassa, koska nyt he pyytävät vain 10-11 miljoonaa ruplaa E-HS9: stä. Kyllä, se on "kaikki"! Tällä rahalla voit ostaa virkamiehiltä esimerkiksi ”viisi” BMW:n, Porsche Macanin tai Toyota Land Cruiser Pradon, joihin et varmasti reagoisi samalla tavalla. Ja todellinen eliitti, jota ajattelet - kaikenlaiset Range Rover, Mercedes-Maybach GLS ja varsinkin Rolls-Royce Cullinan - maksoi useita enemmän. Mutta kiitos kohteliaisuudesta.

Ja olen myös hieman loukkaantunut siitä, että tämä crossover nähdään ensinnäkin monumentaalisesti - jäähdyttimen säleikön "vesiputouksen" ja siristettyjen ajovalojen takia. Katso tarkemmin: A-pilareista takapuskuriin tämä on itse asiassa erittäin tyylikäs auto kevyillä ja nopeilla linjoilla! Jopa uusi Range Rover, jonka suunnittelijat ovat tehneet mahdollisimman sileäksi ja virtaviivaisiksi, näyttää tyhmältä Hongqin taustaa vasten.

Ja sisällä kaikki ei ole läheskään niin mahtipontista kuin voisi odottaa aasialaiselta autolta rikkaimmille. Minimalistinen arkkitehtuuri, huomaamattomat värit – näyttää siltä, ​​että pääsuunnittelija Giles Taylor, jonka Hongqi salametsäsi Rolls-Roycesta, ei saanut inspiraatiota aiemmasta työstään, vaan vain saman "Rangen" ylellisestä vaatimattomuudesta. Vaikka se ei ollut täysin ilman aasialaisuutta: ovien LED-kampa on ehkä liian leikkisä, ja jopa neljä etupaneelin näyttöä kertovat vain, että kiinalaisilla oli paljon näyttöjä, eikä kukaan estänyt heitä.

Nyt heistä kuitenkin vain kolme on aktiivisia - matkustajan edessä oleva pitää mustaa hiljaisuutta. He yrittivät ladata englanninkielistä laiteohjelmistoa testikoneeseen, ja jotain meni pieleen: hieroglyfit tietysti muuttuivat tutuiksi kirjaimille, mutta joukko toimintoja katkaistiin rinnakkain. Siksi ajetaan nykyään ilman yleiskameroita, elektronisia kuljettajan avustajia, head-up-näyttöä ja jopa suuntavilkkua kojelaudassa - ja akun lataus on aina 205%.

Valitettavasti tämä on tavallinen ongelma lähes kaikille epävirallisia kanavia pitkin tuoduille kiinalaisille autoille. He ovat äärimmäisen haluttomia vaihtamaan ohjelmistoa, he ovat oikeita - ja vaikka jälleenmyyjän edustajat väittävät, että kaikki on pian huippua, he lupasivat tämän nimenomaisen Hongqin operatiivisen anglisoinnin melkein talvella. Toisaalta, kuinka monta vastaesimerkkiä tiedät? No, ottaako moderni BMW tai jopa Kia ja vaihtaa käyttöjärjestelmä siellä? Sama asia, liian ohut ja monimutkainen asia.

Vaikka tiedäthän, se ei ole iso juttu. Niillä näytöillä, jotka edelleen toimivat, ne eivät näytä mitään erityisen kaunista tai mielenkiintoista, eikä nopeutta voi kutsua esimerkilliseksi. Olimme tyytyväisiä vain automaattiseen ilmastonsäätöön eri tilanteisiin, aivan kuten edullisessa kiinalaisessa crossoverissa Hozon Neta U  - vain täällä niitä on kaksi kertaa enemmän. Jos esimerkiksi napsautat kuvaketta savukkeella, Hongqi laskee ikkunat varovaisesti.

Tämä koskee viimeistelymateriaalien valintaa. Ne eivät ole halpoja eivätkä todellakaan huonoja, mutta silti hieman yksinkertaisempia kuin odotat, ja mikä tärkeintä, kaikkialla esiintyvän nahan (sekä luonnollisen että keinotekoisen) alla ei tunne sitä lujuutta, jonka pitäisi olla todellista raskasta luksusta. Ja ärsyttävin asia on, että töyssyissä salonki narisee häpeämättömästi melkein kokonaan - tämä on vain 3,5 tuhannen km:n ajokilometrillä.

Joten on parempi olla törmäämättä suuriin epäsäännöllisyyksiin. Myös siksi, että Hongqi E-HS9 -ilmajousitus ei ole kovin valmis niille: herkät iskut ja tärinät isoista 22-tuumaisista pyöristä lentävät säännöllisesti alhaalta. Tarkkaan ottaen melkein mikä tahansa "pneuma" ei pidä esteistä, joissa on terävät reunat (TTK:n risteyksissä jopa Rolls-Royce Phantom voi olla töykeä sinulle), mutta tässä tämä ominaisuus on liian voimakas, jotta sitä ei voida jättää huomiotta.

Mutta Khuntsy ei rullaa edes asfaltilla - se kelluu hyvin arvokkaasti, joka säteilee sen ulkonäköä. Myös käytöstavat kiihdytyksen aikana. Anna sähkömoottoriparin etu- ja taka-akselilla kehittää yhteensä 551 hv. ja jopa 800 Nm, ja ensimmäinen sata alistuu crossoveriin alle viidessä sekunnissa, siitä on mahdotonta saavuttaa hysteeristä nykimistä, vaikka polkeisit kuinka paljon oikeaa poljinta jopa urheilutilassa. Nopeasti? Joo. Oletko varma? Pahuksen. Mutta ei missään nimessä hysteeristä.

Ja vielä enemmän, tällä yli 2,5 tonnia painavalla sähköveturilla ei ollut tarkoituksenmukaista tehdä tunnetusti käännöksiä. Reaktiot ovat oikeita ja ymmärrettäviä, ohjauspyörästä on jopa jonkinlaista palautetta, mutta kisko tässä on korostunut, melkein karikatuurisesti "pitkä" - en muista, että nykyaikaiset autot olisivat pakotettuja sieppaamaan ratin suhteellisen lempeällä 180 asteen käännökset. Ja tässä se on välttämätöntä. Ja rohkean Batman-brändin kiinalaisten renkaiden pito-ominaisuudet ovat enemmän kuin piirustuspaperia: etuakseli menee räjähdysmäisesti purkuun täysin vaarattomilla nopeuksilla.

Mutta mistä me puhumme? Kuljettaja, joka päättää tutkia tämän auton rajoja, heitetään nopeasti pois työstä, koska hänen päätehtävänsä on kuljettaa sujuvasti toisen rivin asukkaita. Ja kaikki on heidän kanssaan enemmän kuin turvallista - maalaismaisia ​​viimeistelymateriaaleja lukuun ottamatta ne eivät ole huonompia kuin perinteisen sviitin omistajien.

Kallistat tuolin selkänojan, vedät jalkatuen ulos, laitat pään herkimmälle samettityynylle, käynnistät yllättävän ahkera hierontaohjelman - ja voit ainakin nukkua, ainakin katsella jotain tyylikkäällä, lentokonemaisella rakenteella. -näytössä. Puuttuu vain kokoontaitettavat pöydät tiellä työskentelyä varten (vaikka kannettavan tietokoneen lataamiseen on 220 voltin pistorasia) ja jääkaappi juomilla. Ja sisäänvedettävät lasinaluset voitaisiin tehdä kiinteämmiksi.

Valitettavasti kiinalaiset eivät ajatelleet sitä, vaikka voisivatkin. Katsos, etummaisissa mukinpidikkeissä tehtiin peräti kolmiportainen syvyyssäätö, niin että jopa soodapurkki, jopa termospullo, jossa oli teetä, seisoi siellä yhtä mukavasti. Lisäksi pohja liikkuu kalliilla, lujalla vaivalla. Ovien läppätaskuja on yhtä miellyttävä käyttää, ohjauspyörän rummut ja sähköikkunan avaimet tuovat kosketusnautiota - mutta kaikki ei riittänyt Hongqin sisustussuunnittelijoiden huomiolle.

Siksi, jos muut asiat ovat samat, tätä autoa tuskin voitaisiin pitää kilpailijana perinteisille pelaajille luksusvirtahepo-segmentissä. Mutta kun otetaan huomioon se tosiasia, että Venäjällä se maksaa kaksi, kolme tai neljä kertaa halvempaa ... Mitä itse asiassa on jäljellä? Vaikka ylellisestä E-HS9:stä puuttuu vielä rotu ja kiilto, sillä tällä hetkellä hinnan ja vaikutuksen tasapainossa ei ehkä ole vastinetta. Kyllä, rotua ja kiiltoa ei ole vielä tarpeeksi - mutta nämä ovat asioita, joita voidaan kehittää vain vuosien kuluessa. Ja "kiinalaisella ZIL:llä" on ehdottomasti nämä vuodet, toisin kuin alkuperäisessä ZIL:ssä.

66988df121a27a939b676dade9c09336