Kesäleiri 2021

Kesäleiriä 2022 suunnitellaan parhaillaan.
Lairille ovat tervetulleita kaikki myös seurakuntamme ulkopuolelta.
Alla viime vuoden leirin sisältöä.

Kesäleiri Toivakan Kesärannassa 15.-18.7.2021

Leiri järjestetään yhdessä Jyväskylän Reformoidun baptistiseurakunnan kanssa! Tämä on hieno mahdollisuus tutustua toisiimme paremmin ja rakentua kaikessa erilaisuudessa jakaen kuitenkin saman toivon Kristuksessa. Kaikki uudet kasvot ovat myös tervetulleita mukaan.

Leiriohjelma
Leirillä on tietty runko, joka koostuu opetuksista, syömisestä ja pienestä ohjatusta toiminnasta. Voit halutessasi vilkaista keskeneräistä ohjelmaa, joka löytyy liitteenä. Vaikka leiri koostuu jokapäiväisestä rungosta, on hyvä huomata, että leirillä on paljon vapaa-aikaa, jota voi viettää oman perheen kanssa tai vetäytyä itsekseen vaikkapa soutelemaan tai vain rentoutua toisten kanssa uiden ja saunoen.

Aikataulu ja kyydit
Leiri alkaa torstaina 15.7. klo 17 päivällisen ja saunomisen merkeissä. Kotiin lähdetään sunnuntaina jumalanpalveluksen ja päiväkahvien jälkeen iltapäivällä n. klo 15. Mikäli tarvitset kyytiä PK-seudulta suoraan leirille tai hakua Jyväskylän rautatieasemalta, kerrothan ilmoittautumisen yhteydessä siitä.

Ilmoittautuminen
Leirille on hyvä ilmoittautua ajoissa, jotta voimme arvioida tarvittavat ruokamäärät ja pohtia etukäteen kaikille sopivat majoitukset. Ilmoittauduthan pian mutta viimeistään 10.6. mennessä. Ilmoittadu ottamalla yhteyttä sähköpostitse tommimatikka@gmail.com . Kerrothan myös mahdollisimman pian jos olet ilmoittautunut etkä pääsekään leirille. Ilmoittautuessasi kerro kaikkien osallistujien nimet ja lasten iät. Kerro myös mahdolliset ruoka-aineallergiat sekä mahdollinen tarve kyydille. Mainitse myös jos aiot olla vain osan leirin kestosta.

Leirin teema, opetukset ja pyhäkoulu
Leirin teemana on Jumalan missio (”Missio Dei – Jumalan lähettäminä maailmassa”) ja siitä nousevat aiheet. Jumala täyttää maailmassa oman päämääränsä mutta käyttää omiin tarkoituksiinsa meitä ihmisiä. Opetusaiheisiin kuuluuu mm. lähetyskäskyn toteuttaminen omassa elämässä. Leiriin mahtuu yhteensä 5 opetusta, joista viimeinen on sunnuntain saarna.

Pyhäkoulu (1v-7v) järjestetään opetusten aikana kaikkina päivinä paitsi sunnuntaina, jolloin keräännytään yhteiseen perhejumalanpalvelukseen.

Majoitus
Kesärannasta löytyy erilaisia majoituspaikkoja: keskuksen sisällä olevia huoneita, erillisiä pikkumökkejä, keskuksen iso yläparvi (jonne mahtuu tarvittaessa paljonkin miehiä riviin) tai ulkotilaa teltoille. Sisävessojen lisäksi käytössä on ulkohuussit. Nyrkkisääntönä on ollut, että perheet, joissa on vauvaikäisiä lapsia saavat esittää erityistoiveensa. Erillisiä huoneita on rajoitettu määrä, joten huomioithan että yöpyjiä voidaan joutua jakamaan miesten ja naisten ryhmiin.

Hinta
Hinta on 90 euroa aikuisilta ja 45 euroa lapsilta (2-12 v). Alennettu hinta kuuluu myös opiskelijoille ja työttömille. Hinta on lisäksi neuvoteltavissa elämäntilanteen mukaan, joten jos mietit leirille osallistumista hinnan vuoksi, ota yhteyttä! Hinta kattaa ruoat (aamupala, lounas, päiväkahvi, päivällinen, iltapala), majoituksen ja ohjelman.

Palvelutehtävät
Leirillä tarvitaan myös palvelijoita monenlaisiin tehtäviin. Tässä muutamia vapaita palvelupaikkoja. Kerro, jos haluaisit ottaa näistä jonkun tehtäväksesi. Tehtäviin saa perehdytystä eikä yksin tarvitse tehdä.

– Keittiöapulaiset
– Tiskausvuorojen ja loppusiivouksen suunnittelu
– Vapaa-ajalle leikkejä
– Kahden puusaunan lämmitys
– Savusaunan lämmitys
– Iltanuotion sytyttäminen
– Hartaushetki iltanuotiolla
– Pyhäkouluapu
– Naistenillan vetäminen
– Musiikin koordinointi (soitto, lauluvalinnat vihosta)
– Kyyditykset niitä tarvitseville Jyväskylään

Leirikeskus ja vapaa-aika ja ajo-ohje
Täältä voit tutustua leirikeskukseen: http://www.baptisti.fi/vaajakoski/index.php?sisalto=6&kohta=16

Leirikeskuksen osoite on Hanhimäentie 160, 41450 Leppälahti.
Ajo-ohjeet: Vaajakoskelta ajetaan 9-tietä Kuopioon päin, kunnes Leppäveden maasillan jälkeen kääntyy tie oikealle Toivakkaan. Toivakan tietä ajetaan n. 7 km, minkä jälkeen käännytään vasemmalle risteyksestä, jossa lukee Hanhimäki. Ajetaan n. 1 km Hanhimäentietä, kunnes ennen maalaistaloa erkanee oikealle tie, joka johtaa Kesärantaan.

ohjelma 2021 keskeneräinen